Čast da otvori jesensku sezonu ZILIK izložbi pripala je akademskoj umjetnici Ivani Barišić Tomšić

0
84
Plavi-tobogan_80x100-cm_Ivana-Barišić-Tomšić

U četvrtak 15. rujna 2022. s početkom u 19 sati u Galeriji ZILIK (Radićeva 13) svečano otvaramo jesensku sezonu ZILIK izložbi i to samostalnom izložbom „Klinci“ bjelovarske akademske umjetnice Ivane Barišić Tomšić. Autorica će se predstaviti selekcijom crteža i slika iz recentnog ciklusa „Klinci“. Naime, Ivana Barišić Tomšić od 2018. godine stvara ciklus crteža i slika unutar kojeg bilježi vlastiti svakodnevni život, a ulogu glavnih protagonista preuzimaju njezina djeca. Umjetnica bilježi njihov proces odrastanja interpretirajući pritom cijeli spektar emocija, stanja, raspoloženja i događaja tj. svih onih zgoda i nezgoda koje se događaju na putu odrastanja. Posebni interes autorica iskazuje za onaj prijelomni trenutak kada dijete postaje odrastao čovjek. Naime, Ivana Barišić Tomšić planira likovno pratiti i bilježiti odrastanje vlastite djece toliko dugo koliko joj ona budu dopuštala. Tako ciklus „Klinci“ postaje dokument u vremenu i prostoru odnosno bilješka emocija, stanja, događanja i iskustava objedinjenih u vizualni dnevnik.

 

Akademska slikarica Ivana Barišić Tomšić na ovogodišnjem 48. ZILIK-u osmislila je i održala odličnu likovnu radionicu pod nazivom “Ja volim, ja želim…”. Djeca su u zadatak dobila nacrtati svoj portret u sredini papira te na post-it papiriće različitih boja i oblika improvizirano izvesti “črčkarije” tj. nacrtati što vole i što žele. Na taj način smo bolje upoznali naše male ZILIK-ovce te koje su njihove želje i nade u životu.

O IZLOŽBI:

Kada sumiramo niz malih, naizgled posve običnih, crtica iz života shvatimo da upravo one čine sâm život. Umjetnica neposredno bilježi svakodnevnicu najmilijih kroz svoj životni poziv – slikarstvo. Obiteljski i umjetnički život se pritom sve više isprepliću i u konačnici postaju jedno: život kao inspiracija za slikarstvo, a slikarstvo medij za bilježenje života. Prezentacijom ciklusa „Klinci“ Ivana Barišić Tomšić podijelila je s nama intimu vlastitog života na nevjerojatno topao, srdačan i neposredan način ukazujući pritom na ono najvažnije – neponovljive trenutke kojima svjedočimo i koje provodimo sa svojom obitelji i najdražim ljudima, a koje nikada ne bismo trebali uzimati zdravo za gotovo, jer upravo su ti trenuci ono što će nas sasvim spontano i nesvjesno formirati u ono što smo danas.“ (iz predgovora izložbe Sonje Švec Španjol)

 

BIOGRAFIJA UMJETNICE:

Ivana Barišić Tomšić rođena je 9. kolovoza 1981. u Bjelovaru. Upisala je srednju školu Primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu 1996. godine. Maturirala na slikarskom odjelu 2000. godine te iste godine upisala slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Diplomirala je u klasi profesora Zlatka Kesera 2005. godine. Iste godine zapošljava se u Osnovnoj školi Čazma kao učiteljica likovne kulture. Sudjelovala je u više od 40 skupnih i 10 samostalnih izložbi. Članica HDLU-a.

 

Izložba ostaje otvorena do 29.09.2022.

 

KLINCI

Djetinjstvo često predstavlja onaj bezbrižni period života kojeg se najčešće prisjećamo s nostalgijom, ali i sjetom. To je vrijeme kada smo bili najiskreniji, najslobodniji i kada smo mogli biti to što jesmo – bez kalkulacija i opterećivanja što će biti sutra.  

Ivana Barišić Tomšić od 2018. godine stvara ciklus crteža i slika unutar kojeg bilježi vlastiti svakodnevni život, a ulogu glavnih protagonista preuzimaju njezina djeca. Umjetnica bilježi njihov proces odrastanja interpretirajući pritom cijeli spektar emocija, stanja, raspoloženja i događaja tj. svih onih zgoda i nezgoda koje se događaju na putu odrastanja. Posebni interes autorica iskazuje za onaj prijelomni trenutak kada dijete postaje odrastao čovjek. Naime, Ivana Barišić Tomšić planira likovno pratiti i bilježiti odrastanje vlastite djece toliko dugo koliko joj ona budu dopuštala. Tako ciklus „Klinci“ postaje dokument u vremenu i prostoru odnosno bilješka emocija, stanja, događanja i iskustava objedinjenih u vizualni dnevnik.

Dinamičnim potezima kista Ivana Barišić Tomšić pastuozno nanosi jarke boje na površinu platna te uz mnoštvo detalja oblikuje živopisne, atmosferične i zorne crtice iz života. U fokusu su uvijek djeca – u igri, druženju, razgovoru ili zaokupljena vlastitim mislima. Ciklusom dominiraju idilični prizori djece u prirodi koja se bezbrižno druže, igraju i odrastaju u sigurnom okruženju daleko od užurbane gradske vreve. Uhvaćena sunčeva svjetlost te bogati kolorit u djelima “Ljeto”, “U pčelinjaku” i “Ljetno popodne” doprinose dojmu slobode i bezbrižnosti. Poseban doživljaj tople kućne atmosfere pronalazimo u djelima „Meri“ i „Prije spavanja“. Naziv djela otkriva nam ime djevojčice odjevene u toplu zimsku odjeću prikazane kako sjedi na kauču te pažljivo promatra aktivnosti u okruženju što daje naslutiti da je riječ trenutku tik pred izlazak u novu avanturu. Rad “Prije spavanja” zabilježio je onaj intimni trenutak djevojčica zaokupljenih razgovorom dok im se lica zrcale u ogledalu pri čemu otkrivamo kako mlađa djevojčica pomno sluša stariju sestru. Posebno su dražesni prikazi „Proljeće“ i „Djevojčica i more“. U potonjem vrlo sjetan i topao kadar prikazuje djevojčicu u prugastoj majci kose nošene vjetrom kako gleda prema moru koje će joj zasigurno donijeti puno veselja, uspomena i novih prijatelja. I dok raniji prikaz govori o mogućnostima koje predstoje, „Proljeće“ je djelo naglašeno introspektivnog karaktera. Sva ljupkost, toplina i vedrina prikaza djevojčice koja gleda u stručak cvijeća sadržana je u svima nama dobro poznatom osjećaju sramežljivosti kada bi nas roditelji lijepo odjenuli i uredili zbog posebne prilike ili blagdana pa smo bili u fokusu pažnje naše obitelji i rodbine.

U mediju crteža Ivana Barišić Tomšić nastavlja istu priču, ali intimniji format daje daleko neposredniji dojam. Često pojedini momenti zabilježeni u crtežu postaju skica tj. podloga za razradu kompozicije na velikom formatu („Doručak na travi“, „Prije spavanja“, „U vrtu“). Žive boje i energični potezi iskaz su emocija koje utjelovljuju atmosferu djela što u konačnici rezultira vrlo ekspresivnim, energičnim i autentičnim vizualnim bilješkama samog života. Vesela igra djevojčice i psa, ponos dječaka koji vodi tricikl i kontemplativno igranje žabica na obali tek su neki od svakodnevnih, a opet jedinstvenih trenutaka. Posebnu pažnju privlači iznimno sjetna kompozicija „Pogled kroz prozor“. Dvije trećine prikaza čini plava zavjesa, no u posljednjoj trećini iz interijera izvire milo dječje lice oslonjeno na dlan zanesenog pogleda u daljinu s blagim smiješkom na licu. Riječ je o nevjerojatno snažno, a opet posve prirodno uhvaćenoj, utjelovljenoj i izraženoj emociji. Sličan trenutak mira i sreće pronalazimo i u crtežu „Prekrasno more“. Djevojčica u kupaćem kostimu sjedi na ručniku i gleda u more koje ju konstantno poziva na kupanje, igru i razbibrigu. Rad „Jutarnja svjetlost“ jedan je od rijetkih u kojem glavni lik komunicira direktno s promatračem. Još uvijek malo pospana, djevojčica ozarena lica s velikim smiješkom na licu sjedi na krevetu spremna za avanture koje donosi novi dan.

Kada sumiramo niz malih, naizgled posve običnih, crtica iz života shvatimo da upravo one čine sâm život. Umjetnica neposredno bilježi svakodnevnicu najmilijih kroz svoj životni poziv – slikarstvo. Obiteljski i umjetnički život se pritom sve više isprepliću i u konačnici postaju jedno: život kao inspiracija za slikarstvo, a slikarstvo medij za bilježenje života. Prezentacijom ciklusa „Klinci“ Ivana Barišić Tomšić podijelila je s nama intimu vlastitog života na nevjerojatno topao, srdačan i neposredan način ukazujući pritom na ono najvažnije – neponovljive trenutke kojima svjedočimo i koje provodimo sa svojom obitelji i najdražim ljudima, a koje nikada ne bismo trebali uzimati zdravo za gotovo, jer upravo su ti trenuci ono što će nas sasvim spontano i nesvjesno formirati u ono što smo danas.

 

Sonja Švec Španjol, mag.hist.art.

 

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here