Udruga za kreativno stvaralaštvo „Vali“ Kostrena

0
1349

Film prikazuje tijek uređivanja zida u uvali kod plaže Nova voda.

Udruga za kreativno stvaralaštvo „Vali“ Kostrena  osnovana je koncem 2006. g. i bavi se  izradom umjetničkih i uporabnih predmeta od gline, s primarno pomorskom tematikom. Udruga danas ima 30-ak članova i jedna je od najvećih i najpoznatijih keramičarskih udruga primorsko-goranske regije. Iza sebe ima niz uspješnih, kako zajedničkih tako i samostalnih izložbi pojedinih članova.

Tijekom punih dvanaest godina postojanja Udruga je svojim radovima sudjelovala na brojnim izložbama diljem Hrvatske, Italije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Makedonije. Nekoliko članova Udruge sudjelovalo je i na međunarodnom umjetničkom festivalu Art Space Amur pri Amurskom državnom sveučilištu u Rusiji, gdje su osvojili nagrade u amaterskom i u profesionalnom dijelu. Na svjetskom Ex tempore „I Rakuriosi“ koji se  jednom godišnje održava u Italiji i gdje su uvjeti i kriteriji natjecanja izrazito zahtjevni, članica naše Udruge je 2015. osvojila jednu od medalja.

Dio zasluga  za uspjeh i rezultate Udruge pripada i prof. Borisu Roceu, europski priznatom i poznatom keramičaru i akademskom grafičaru koji od samog početka rada Udruge kontinuirano održava tečajeve o različitim tehnikama rada u glini i prenosi  svoja znanja i novim i starim članovima.

Udruga je suorganizator Likovne kolonije Kostrena odnosno organizator keramičkog Ex tempore koji je postao jedan od najvećih projekata Udruge i jedan od rijetkih ove vrste u našoj Županiji, a na kojem sudjeluju renomirani riječki i hrvatski keramičari.

Prije šest  godina Udruga je pokrenula međunarodno zapažen projekt, tada jedinstven u našoj regiji i šire. Riječ je o podvodnom postavu izložbe keramike u akvatoriju Podurinj  (dvije lokacije), na 20-30  m dubine. Izložba je postavljena u lipnju 2013. u suradnji s KPD INA Kostrena i ubrzo je postala izuzetna atrakcija – posjetio ju je veći broj grupa ronilaca iz zemlje i inozemstva, a iskustva i pozitivni komentari bili su poticaj za preobražaj ovog postava u projekt pod nazivom „Art Park“ pod morem. Isti je  u 2014. poprimio međunarodni karakter, dopunjavanjem i proširivanjem postava radovima hrvatskih i inozemnih keramičara (Slovenija, Italija, Mađarska, Srbija).

Keramički su predmeti pušteni moru „na doradu“ i u međuvremenu su čak postali i novo stanište ribama i drugim morskim organizmima.

Kako je podvodna izložba pobudila interes šire javnosti, početkom 2014. je fotografirana (fotografi Petar Fabijan i Bojan Jurman), a najljepše fotografije su 30.05.2014. prezentirane na Izložbi „Vali pod morem“ u Narodnoj čitaonici Kostrena.

Izložba fotografija je tada dobila i značajan dio prostora u Novom listu, a snimljena je i od strane HTV-a i prikazana u emisiji „More“ 15.06.2014. g.

I kasnije, nakon 2014. g, izložba je u više navrata postavljana u raznim galerijama i na raznim lokacijama (Galerija “Paulić” Bakar, Gradska čitaonica Rijeka, Čitaonica Sv.Barbara, Caffe bar “Pod urom” i dr.).

Prije nepune tri godine Udruga je zaokružila i proslavila 10 godina postojanja i rada što je i obilježeno nizom događaja u Kostreni te izložbom „Retrospektiva – našeh deset let“ postavljenom tijekom prosinca 2016. u zagrebačkoj Zajednici tehničke kulture, u Galeriji Vladimira Horvata, gdje su, uz izložbu keramike, bile izložene i umjetničke fotografije podmorske izložbe keramike pod nazivom „Art Park“.

I posljednjih nekoliko godina realizirano je niz projekata na području Općine Kostrena kojima je cilj bio “oživjeti” i uljepšati kraj u kojem živimo te animirati postojeće i potencijalne članove na kreativno, ugodno i korisno druženje. Tako su, primjerice, u 2019. g. članovi svojim radovima ukrasili brojne stepenice u Kostreni, te također i zid kod plaže u uvali Svežanj. U tijeku je i realizacija međunarodnog projekta umjetnosti na keramičkim pločicama koje će biti postavljene na jednom od zidova u Kostreni, a u organizaciji i pod vođenjem Prof Borisa Roce. Projekt će biti realiziran početkom naredne godine, a iniciran je povodom EPK 2020. Svi projekti Udruge financiraju se uglavnom sredstvima Općine Kostrena.